podsumowanie miesiąca
15/10/2015
18

Dropshipping: co zależy tylko od sprzedawcy?

Wystarczy stworzyć ofertę i czekać na klientów? Nie, produkty nie sprzedają się same. Marketing to Twoje zadanie. Podobnie jak wybór dostawców i testowanie realizacji zamówień. To kluczowe elementy w sprzedaży on-line.

Produkty nie sprzedają się same

Dropshipping bardzo dużo ułatwia, ale oznacza także konkurencję z innymi sprzedawcami. Wyzwanie polega na tym, że zwykle oferują produkty podobne lub takie same jak Twoje. Dlatego cały czas, który oszczędzasz, ponieważ nie musisz zajmować się magazynem i wysyłką produktów, zainwestuj w marketing. Od Ciebie zależy, jaką informację klienci otrzymają  o produkcie i czy w ogóle nim się zainteresują.

Nie polegaj tylko na jednym dostawcy

Każdy przyzna, że w biznesie lepiej mieć większe pole manewru. Jeśli opierasz swoją logistykę tylko na jednym dostawcy, to ograniczasz swoje możliwości. Przede wszystkim jednak ryzykujesz. Co zrobisz, jeśli dostawca podniesie ceny? Czy Twoje oferta nadal będzie wtedy konkurencyjna? Co się stanie, jeśli najważniejszy produkt w Twojej ofercie przestanie być dostępny w magazynie dostawcy? Warto o tym pomyśleć.

Sprawdzaj dostawców – testuj realizację zamówień

Załóżmy, że chcesz zacząć współpracę z nowym dostawcą. Jak sprawdzić jego rzetelność? To proste: najlepiej sam złóż zamówienie i sprawdź, jak przebiega jego realizacja. Spójrz na cały proces oczami klienta – jak długo czekałeś na produkt? Jak wygląda opakowanie? Czy otrzymałeś dokładnie to, co zamówiłeś? Warto testować dostawców regularnie. Realizacja zamówień to kluczowa sprawa w sprzedaży on-line.

 

 

podsumowanie miesiąca
15/10/2015
18
Podziel się