podsumowanie miesiąca
07/01/2016
29

Content marketing. Od czego zacząć?

Stwórz treści, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów. Myśl o ich zainteresowaniach i potrzebach, nie twórz reklam.

 

Od czego zacząć? Najpierw pytanie strategiczne: co chcesz osiągnąć? Zwiększyć ruch czy sprzedaż określonego asortymentu towarów, stworzyć wizerunek swojego sklepu czy wzmocnić jego rozpoznawalność w określonej grupie odbiorców?

 

Ważne, żeby cele, które sobie wyznaczysz, były realistyczne, możliwe do zrealizowania w określonym terminie,
a najlepiej mierzalne. Dzięki temu łatwiej oszacować, czy obrany kierunek jest słuszny.

 

Stwórz dobry profil wybranej grupy docelowej. Tu liczy się przede wszystkim odpowiedź na pytania: co chcą wiedzieć twoi (potencjalni) klienci, jakie są ich zainteresowania i potrzeby? Jak na nie odpowiedzieć? Czytaj blogi, przeglądaj na bieżąco portale tematyczne, śledź odpowiednie fora itp.

 

Zrób dobry research. Zobacz, jak pozycjonuje się konkurencja i znajdź coś, co wyróżni twój sklep lub jego ofertę. Unikatowość jest zawsze mocnym atutem. Wcale nie trzeba mieć produktów, których nikt inny nie ma. Czasem wystarczy przedstawić je tak, by jak najlepiej dopasować je do wyobrażeń i potrzeb klientów.

 

Stworzenie wartościowych, oryginalnych treści to jeszcze nie wszystko. Trzeba jeszcze dotrzeć z nimi
do określonej grupy odbiorców. Jak? Prowadząc blog, działając w social mediach, wysyłając materiały
na tematyczne portale czy tworząc mailing. Pamiętaj jednak, by nie traktować tych treści jak reklamy.
Dlaczego? Z różnych badań wynika, że reklama jest w internecie coraz mniej skuteczna.

 

 

 

 

 

 

podsumowanie miesiąca
07/01/2016
29
Podziel się