podsumowanie miesiąca
08/04/2016
139

6 pomysłów na e-mail marketing w maju i czerwcu

Kalendarz daje dużo marketingowych inspiracji. Przedstawiamy sześć dobrych okazji do wysyłania e-maili do klientów i podpowiadamy, jak można to robić. Niektóre badania (McKinsey&Company) pokazują, że e-mail jest

nawet 40 razy skuteczniejszym narzędziem marketingowym niż Facebook i Twitter razem wzięte. Jednak E-mail musi być interesujący, żeby był skuteczny. W przeciwnym razie tylko zniechęcimy do naszego sklepu. Nie chodzi przecież o to, by zasypywać potencjalnych klientów spamem.

Co zrobić, by nasz marketingowy e-mail był interesujący? Przede wszystkim warto pamiętać, że ta forma komunikacji jest nie tylko po to, żeby klient zajrzał do naszego sklepu, lecz po to, by zajrzał tam z jakiegoś powodu, a najlepiej po coś.

Dobrym pretekstem są różnego rodzaju wydarzenia oraz dni. W przypadku sklepów
w modelu dropshippingowym z takich okazji korzysta się o tyle łatwiej
, że asortyment można zmodyfikować elastycznie, szybko i bez zamrażania kapitału.

Tak może wyglądać marketingowy kalendarz w maju i czerwcu 2016:

 

  1. Majówka

1 maja wypada w tym roku w niedzielę, 3 we wtorek. Szykują się małe wakacje. W e-mailu warto o tym przypomnieć klientom (na przykład w formie kalendarza pokazującego w atrakcyjnej wizualnie formie, jak łatwo w tym roku mieć dużo wolnego na majówkę). Co jeszcze można zrobić?

  • Życz dobrej pogody i dobrych pomysłów na spędzenie wolnego czasu.
  • Przy okazji zaproponuj na przykład „bardzo przydatne” rzeczy na „bardzo długi weekend”.
  • Może jakiś niestandardowy rabat? Na przykład na wszystkie produkty w kolorze zielonym.

 

  1. Dzień Matki

To 26 maja. Wiele osób kupuje z tej okazji prezenty, a ci, którzy nie kupują, mogą po twoim e-mailu dojść do wniosku, że to dobry pomysł.

  • Zainspiruj potencjalnych klientów, zasugeruj, co może być dobrym prezentem (ale nie namawiaj do konkretnych produktów z oferty twojego sklepu).
  • Wyślij e-mail z ofertą prezentu last minute – zapominalskich i osób odkładających tego typu zakupy na ostatnią chwilę nie brakuje.
  • Zaproponuj też specjalne zniżki dla wszystkich mam.

 

  1. Dzień Dziecka

To okazja przede wszystkim dla tych sprzedawców, którzy mają w asortymencie zabawki, gry czy odzież dla dzieci. Ale nie tylko.

  • Hasło: „Spraw sobie prezent na Dzień Dziecka” w połączeniu z promocyjną ceną na przykład elektroniki użytkowej, butów czy książek może zachęcić dorosłych, żeby kupili coś dla siebie.

 

  1. Euro 2016

Wszyscy kibicujemy naszym. Nawet jeśli nie sprzedajesz akcesoriów kibicowskich, możesz przecież specjalnie z tej okazji przygotować promocję tylko dla kibiców. To też dobry moment dla tych, którzy sprzedają odzież sportową – każdy chce być jak Robert Lewandowski.

  • Wciągnij potencjalnych klientów w grę. Zaproponuj promocyjne ceny na określone produkty, ale tylko pod warunkiem, że Polacy pokonają Niemców, wyjdą z grupy lub Robert Lewandowski zostanie królem strzelców. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku ceny (i produkty) muszą być naprawdę atrakcyjne.

 

  1. Dzień Wolności Podatkowej

Czy to nie wspaniała okazja do zakupów? Co roku ogłaszany jest przez Centrum im. Adama Smitha. Zwykle przypada mniej więcej na połowę czerwca (w ubiegłym roku był to 11 czerwca).

  • Przypomnij o tym, że od tego dnia Polacy pracują już tylko na siebie.
  • Zaproponuj rabaty, na przykład na rzeczy, które „sprawiają przyjemność”.
  • Złóż życzenia, żeby za rok ten e-mali przyszedł wcześniej.

 

  1. Początek lata lub wakacji

To świetna okazja do wprowadzenia nowych produktów sezonowych i atrakcyjnych rabatów na sezonową ofertę wiosenną (choćby pod hasłem: „W Noc Świętojańską robimy wyprzedaż”).

  • Stwórz sobie pretekst do promocji określonych produktów (na przykład przez hasło „Zabierz mnie na wakacje”).

 


Pisaliśmy już o tym, jak wyróżniać się newsletterem. Teraz dodajemy jeszcze kilka rad, jak i kiedy wysyłać e-maile do klientów.

 

Kiedy wysyłać marketingowy e-mail?

  • Poniedziałek uznawany jest za najgorszy dzień, a poniedziałek rano za najgorszą porę z możliwych. Zaczynamy nowy tydzień pracy i jedną z pierwszych rzeczy, jakie robimy, to czyszczenie skrzynki ze wszystkiego, co wydaje się nieistotne.
  • Weekend też nie jest najlepszy. Wbrew pozorom w soboty i niedziele spędzamy mniej czasu w internecie lub koncentrujemy się na rozrywce.
  • Większość badań pokazuje, że najlepszy na wysyłanie marketingowych e-maili jest środek tygodnia (od wtorku do czwartku), zwłaszcza po południu.

 

Jeśli klient zamówi coś w twoim sklepie

  • Wyślij e-mail z podziękowaniem
  • Poproś o ocenę produktu.

W ten sposób zbudujesz relację i zdobędziesz trochę więcej wiedzy o potrzebach
i punkcie widzenia klientów.

podsumowanie miesiąca
08/04/2016
139
Podziel się
  1. Pingback: buy air max wright
  2. Pingback: nike roshe one eng
  3. Pingback: air max tn 3
  4. Pingback: air max 90 flax
  5. Pingback: gscottwild
  6. Pingback: ccbgdk
  7. Pingback: kd 9 tennessee
  8. Pingback: goodxvideos
  9. Pingback: honardan
  10. Pingback: hgbpxc1s
  11. Pingback: camsttore
  12. Pingback: findupgrades
  13. Pingback: air jordan 12 taxi
  14. Pingback: dealingsnet
  15. Pingback: 5tqkyfya
  16. Pingback: jordan retro
  17. Pingback: nike mercurial
  18. Pingback: Lebron Shoes
  19. Pingback: adidas ultra boost
  20. Pingback: kyrie irving shoes
  21. Pingback: kyrie 4
  22. Pingback: kyrie irving shoes
  23. Pingback: kyrie 3
  24. Pingback: grcarrier
  25. Pingback: dewanspices
  26. Pingback: kyrie 4
  27. Pingback: maxtoth

Zostaw komentarz