podsumowanie miesiąca
29/04/2016
41

Ile i na co wydają Polacy w sieci?

W przypadku butów jest remis: kobiety 84 zł, mężczyźni 81 zł. 

W ubraniach kobiety prowadzą 86 do 57. Ile pieniędzy Polacy wydają w sieci średnio w miesiącu? Zobacz, jak wyglądają wydatki w podziale na płeć, grupy wiekowe i poszczególne kategorie produktów.

Szacuje się, że polski rynek e-commerce wart jest dziś 27 miliardów złotych.  Dostęp do internetu ma blisko 9,5 miliona gospodarstw domowych w Polsce (wszystkie dane z raportu Gemius 2015)

Polska kupuje online

  • 54%   Polaków dokonuje zakupów on-line w polskich e-sklepach
  • 55%   Internautów dokonało kiedyś zakupów online
  • 80 zł   Miesięcznie przeznaczamy średnio na zakupy w sieci
  • 34%   Osoby w wieku 25-34 stanowią największą grupę kupujących

Średnie wydatki na zakupy on-line w miesiącu

  • 82,5 zł Obuwie
  • 75 zł Odzież, akcesoria i dodatki
  • 42 zł Książki, płyty, filmy
  • 39 zł Bilety do kina lub teatru

Dodatkowo średnio raz na 6 miesięcy

  • 101 zł Sprzęt RTV/AGD
  • 98 zł Urządzenia mobilne

Warto przyjrzeć się, jak kształtują się wydatki na poszczególne kategorie produktów w różnych grupach. Na przykład na nowe ubrania najwięcej pieniędzy wydają kobiety (86 zł, mężczyźni 57 zł) oraz osoby w przedziałach wiekowych 15-24 (79 zł), 35-49 (80 zł), 50+ (82 zł). Co ciekawe, w grupie wiekowej 25-34 to tylko 66 zł.

W przypadku butów jest prawie remis: kobiety 84 zł, mężczyźni 81 zł. Tego typu ofertę warto kierować przede wszystkim do osób w wieku 35-49 (8 zł) oraz 35-49 (84 zł).

Pierwsze miejsce w kategorii „książki, płyty, filmy” zajmują osoby w wieku 50+. Średnio miesięcznie wydają na tego rodzaju produkty 57 zł. Dla porównania: w grupie wiekowej 15-24 to 44 zł, a wśród osób w wieku 25-49 nawet poniżej 40 zł.

Z kolei w przypadku telefonów, smartfonów i tabletów mężczyźni zdecydowanie z kobietami wygrywają (113 zł do 78 zł). Osoby z grupy wiekowej 15-24 wydają na tego typu urządzenia najwięcej – 113 zł. W kolejnych grupach wiekowych ta wartość nadal jest znacząca (wśród osób 25-49 nadal powyżej 90 zł). Jednak warto pamiętać, że to średnie wydatki w skali 6 miesięcy.

Z badania ICAN Research (2015) wynika, że cena jest podstawowym kryterium dla 68% internautów. Nie warto jednak konkurować tylko ceną.

podsumowanie miesiąca
29/04/2016
41
Podziel się