podsumowanie miesiąca
03/06/2016
29

Jak sprzedawać produkty sezonowe latem?

Odpowiadaj na potrzeby, nie sprzedawaj rzeczy. Ta zasada obowiązuje w marketingu zawsze.

A latem potrzeby są związane przede wszystkim z różnego rodzaju aktywnościami.

 

Względnie łatwo jest wskazać te kategorie produktów, które mają największe „wzięcie” w sezonie wakacyjnym. To m.in.: letnie ubrania i buty, sprzęt sportowy i rekreacyjny, akcesoria turystyczne i kempingowe, różnego rodzaju torby. Coś z tego mają jednak wszystkie sklepy z ofertą sezonową.

 

Jak przekonać klientów akurat do twojej oferty? Sprawdza się tu oczywiście zasada stara jak marketing: nie oferuj rzeczy – odpowiadaj na potrzeby. W przypadku asortymentu sezonowego liczy się szczególnie, by opisy produktów dostosować do różnych rodzajów aktywności.

 

Analizuj letnie aktywności

Przykład z sezonu letniego? Torba przydatna dla rodziców na placu zabaw i torba zakładana na rowerowy bagażnik – to ta sama kategoria produktu, ale przecież zupełnie inny rodzaj potrzeb.

 

  • W opisach produktów unikaj zbyt ogólnych kategorii.
  • Stosuj frazy, które kupujący online wpisują do przeglądarki.
  • Opisując produkt pisz o tym, do czego się go używa i dla kogo jest przeznaczony (tu chodzi oczywiście o rodzaj aktywności).

 

Wybierz grupy docelowe, przeanalizuj, co i kiedy robią, czego wtedy używają oraz czego oczekują. Będziesz wiedział, co i w jaki sposób zaoferować.

 

Tak skonstruowana oferta ma również tę zaletę, że klient poszukujący określonego produktu może zainteresować się również innymi w twojej ofercie. Dlaczego? Ponieważ jest zainteresowany tym rodzajem aktywności.

 

Rodzice i rowerzyści

Przyjrzymy się rodzicom z dziećmi. Latem więcej czasu spędzają na placach zabaw. Przyda im się nie tylko wspomniana torba na różne rzeczy, które trzeba mieć ze sobą (marketingowa wskazówka: powinna być poręczna, pojemna i pomagać utrzymać porządek). Na pewno będą też szukali czapeczek, kapelusików, chusteczek na głowę dla dzieci, do tego różnego rodzaju piłek, zabawek do piaskownicy itp. Latem powodzenie będą też miały dziecięce akcesoria do ogrodu (huśtawki, zjeżdżalnie, małe piaskownice itp.). Co w tym przypadku przekona potencjalnych klientów? Liczą się: bezpieczeństwo, estetyka i funkcjonalność (łatwo się składa, rozkłada i przenosi).

 

Z kolei rowerzyści latem wybierają się na wycieczki dłuższe niż wiosną czy jesienią. Czego mogą potrzebować? Oprócz toreb zakładanych na bagażnik, poszukają specjalnych plecaków (marketingowa wskazówka: plecak dla rowerzysty powinien być lekki, nie powodować pocenia pleców i zapewniać wygodę nawet z obciążeniem), bidonów, specjalistycznej odzieży (w tym przeciwdeszczowej i przeciwwiatrowej) itp. A lampki? Wbrew pozorom latem po zmroku jeździ na rowerze znacznie więcej osób niż w innych porach roku. Jeśli ktoś o tym nie pomyślał, to warto o tym przypomnieć.

 

Czy latem warto grać na niskie ceny?

Na Dropka.pl asortyment zbudować jest łatwo, więc warto stale wykorzystywać rabaty i okazje – to zawsze skuteczne narzędzie marketingowe. Lato rządzi się jednak swoimi prawami. Klienci chętniej wydają pieniądze, gdy są na wakacjach lub o nich myślą. Bardzo często szukają różnych przydatnych akcesoriów niemal w ostatniej chwili. Poza tym w przypadku wielu niezbędnych przedmiotów pierwszoplanową rolę odgrywa dla nich jakość (funkcjonalność, moda itp.). Dlatego latem staraj się wyróżnić przede wszystkim zrozumieniem dla tych rodzajów aktywności, które interesują twoich klientów.

 

podsumowanie miesiąca
03/06/2016
29
Podziel się
  1. Pingback: bracarensis
  2. Pingback: wpsaitti
  3. Pingback: emojipost
  4. Pingback: adidas yeezy
  5. Pingback: ecco
  6. Pingback: adidas ax2
  7. Pingback: rose 8
  8. Pingback: nike kobe shoes
  9. Pingback: nmd human race
  10. Pingback: air jordan retro
  11. Pingback: nike air max 97
  12. Pingback: Nike CR7
  13. Pingback: adidas pure boost
  14. Pingback: adidas tubular
  15. Pingback: kd shoes
  16. Pingback: adidas zx flux
  17. Pingback: Lebron Shoes
  18. Pingback: kyrie 4
  19. Pingback: kyrie 4
  20. Pingback: rpkexclusive

Zostaw komentarz