podsumowanie miesiąca
17/06/2016
26

Jak maksymalnie obniżyć koszty sklepu online?

Wykorzystaj w pełni możliwości, jakie daje dropshipping.

Który model wybrać, jeśli celem jest maksymalne obniżenie kosztów prowadzenia sklepu online?

Na pierwszy rzut oka dropshipping to jeden prosty model: sprzedajesz produkty, których fizycznie nie posiadasz (i nie musisz ich kupować). Ty zajmujesz się transakcją, a wysyłką do klienta dostawca (hurtownik). Od razu widać, że odpada w ten sposób mnóstwo kosztów i problemów związanych z prowadzeniem e-sklepu z własnym magazynem i obsługą wysyłek.

Jednak ten prosty model w praktyce może się skomplikować. Dlaczego? Ponieważ każdy dostawca proponuje własne warunki współpracy sprzedawcom. To ważne: bezpośrednia współpraca z hurtowniami w ramach dropshippingu często wiąże się z dodatkowymi kosztami:

  • Na przykład za dostęp do bazy produktów trzeba czasem zapłacić jednorazowo nawet kilka tysięcy złotych lub wykupić specjalny roczny abonament.
  • Są hurtownie, które oczekują wpisowego i dodatkowo co miesiąc opłaty abonamentowej.

Dlatego jeśli twoim celem jest maksymalne obniżenie kosztów, to kluczem do sukcesu jest staranne przeanalizowanie rynku i znalezienie odpowiednich partnerów biznesowych. Jednak w typowym modelu dropshippingowym pewnych kosztów i tak się da się uniknąć.

 

Na czym oszczędzasz, a za co płacisz bezpośrednio współpracując z dostawcami w typowym modelu dropshippingowym:

  • Potrzebujesz mniejszego kapitału na start niż w przypadku zwykłego sklepu online
  • Odpadają koszty powierzchni magazynowej
  • Dochodzą opłaty związane ze współpracą z hurtownią (lub hurtowniami)
  • Pozostają też koszty związane z oprogramowaniem sklepu internetowego
  • Pozostaje ZUS i koszty obsługi prawno-księgowej

Jednak dropshipping rozwija się już od kilkunastu lat. Nowoczesne rozwiązania służą przede wszystkim temu, żeby jak najbardziej upraszczać ten model oraz jak najlepiej wykorzystać jego możliwości. Dropka.pl, specjalistyczna platforma dropshippingowa, od początku została zaprojektowana pod tym kątem. Łączy sprzedawców z dostawcami, ułatwiając biznes obu stronom. Jak to wygląda z perspektywy właściciela sklepu internetowego?

 

Na czym oszczędzasz współpracując z platformą Dropka.pl:

  • Potrzebujesz mniejszego kapitału na start niż w przypadku zwykłego sklepu online
  • Odpadają koszty powierzchni magazynowej
  • Nie płacisz za dostęp do bazy produktów
  • Odpadają koszty obsługi prawno-księgowej (Dropka zajmuje się rozliczeniami, płatności, dokumentami itp.)
  • Odpadają koszty związane z oprogramowaniem sklepu internetowego (Dropka.pl oferuje gotowe szablony z odpowiednimi funkcjonalnościami)
  • Na Dropka.pl możesz prowadzić e-sklep również bez działalności gospodarczej – wtedy odpada ZUS i pozostałe związane z tym koszty.

 

Każdy, kto zajmował się e-biznesem wie, jakie znaczenie również w tej branży ma redukcja stałych kosztów. W modelu dropshippingowym to wręcz kwestia strategiczna – marże w tym segmencie e-handlu to z reguły 10-20%. Dlatego wszystkie dodatkowe koszty powodują, że margines opłacalności niebezpiecznie się zwęża.

podsumowanie miesiąca
17/06/2016
26
Podziel się
  1. Pingback: 70g1jypi
  2. Pingback: curry 3 verde nero
  3. Pingback: ationix
  4. Pingback: yongstart
  5. Pingback: datauice
  6. Pingback: adidas ultra boost
  7. Pingback: adidas pure boost
  8. Pingback: nike air force 1
  9. Pingback: lebron soldier 10
  10. Pingback: adidas yeezy
  11. Pingback: yeezy boost
  12. Pingback: air jordan 32
  13. Pingback: adidas eqt
  14. Pingback: supreme yeezys
  15. Pingback: prada shoes
  16. Pingback: barbour jackets
  17. Pingback: Nike CR7
  18. Pingback: Nike Soccer Cleats
  19. Pingback: kyrie 4

Zostaw komentarz