podsumowanie miesiąca
11/12/2016
8

Jaką niszę wybrać?

Najlepsze nisze dropshipping: Jak ocenić i dokonać ich wyboru.

Jeśli kiedykolwiek myślałeś o rozpoczęciu swojego własnego biznesu dropshipping, na pewno znasz uczucie zwątpienia i niepewności, które towarzyszy poszukiwaniu odpowiedniej niszy. O jakiej niszy myśleć? Na czym się skoncentrować? Co zrobić, jeśli wybrany kierunek okazuje się nie tak opłacalny i popularny jak planowałeś?

Powszechnie zalecane jest, aby zająć się czymś co odpowiada naszym osobistym zainteresowaniom. Mimo, że nie jest to łatwa decyzja, ma ona zapewnić własny długotrwały biznes prowadzony z wielka pasją. Aby zbudować rentowny dropshipping sklepu internetowego należy dobierać produkty starannie i opierać swój wybór na niektórych wiarygodnych i wymiernych kryteriach.

W jaki sposób możemy wybrać nisze dla naszych własnych sklepów dropshipping?

Wiedząc, że potencjał każdej niszy zależy od wielu określonych kryteriów, przede wszystkim musimy określić parametry które będą miały wpływ na nasz wybór. Jakie one są?

Przede wszystkim na stronie internetowej dostawcy, którego wcześniej wybraliśmy, możemy sprawdzić odpowiednie statystyki, które pomagają nam zrozumieć, czy ta nisza, a konkretnie czy te produkty są popularne wśród klientów i na podstawie tego możemy uznać że dokonaliśmy właściwego wyboru.

Wybór najlepszej niszy dropshipping za pomocą Google Trends

Google Trends jest wspaniałym narzędziem, które daje możliwość wglądu do zainteresowania publicznego tym czy innym produktem. Usługa ta jest przeznaczona do analizy trendów wyszukiwania, dzięki czemu może być idealnym rozwiązaniem dla Twojej firmy, ponieważ pokazuje:

– Jak zmienia się w międzyczasie wielkość wyszukiwania;

– Jakie są najbardziej popularne wyszukiwane hasła;

– Gdzie ludzie szukają tego terminu na żywo;

– Czy wyszukiwana fraza jest sezonowa i jak zmienia się przez cały rok.

Co trzeba zrobić, aby go używać?

Wybierz kategorię produktów. Najprostszym sposobem na to jest zalogowanie się na stronie dostawcy działającego w dropshipping w celu zebrania wszystkich możliwych kategorii (np. elektronika, dom i wystrój wnętrz, biżuteria, itp.)

Idź do “Google Trends” i w polu ‚Przeglądaj tematy” wpisz na przykład “zegarek”

Spójrz na wynik i staraj się analizować go z wykorzystaniem dodatkowych ustawień.

Link do przykładu: https://www.google.pl/trends/explore?q=zegarek

Na omawianym przykładzie wykres pokazuje, jak zmienia się wielkość zainteresowania tym produktem. Co ciekawe, ten przykład pokazuje sezonowe zainteresowanie. Gdy najedziemy myszka na najwyzsze punkty wykresu pokazuje on zimowe miesiące świątecznych zakupów.

Aby dowiedzieć się więcej na ten temat dynamiki, można zmienić niektóre ustawienia:

Twój obszar zainteresowania;

Ramy czasowe;

Kategorie;

Rodzaj zawartości.

Wybór niszy Dropshipping za pomocą Facebook

Facebook jako portal społecznościowy jest także ekscytującym sposobem komunikowania się ze swoimi potencjalnymi klientami jak również do pokazania  swojego sklepu internetowego aby był dobrze znany i popularny.

Aby sprawdzić, czy nisza która została wybrana posiada niezbędny potencjał, wpisz jego nazwę w polu “Szukaj „. Zobaczysz listę istniejących grup, które maja to słowo kluczowe w nazwie, oraz liczbę ich członków.

Zwykle uważa się ze nisza może być obiecująca w perspektywie czasu, jeśli ma więcej niż 15 grup z ponad 30.000 członków na każdej. Dodatkowo, można zaglądnąć do sekcji „Strony” (pages) – aby poznać popularność tej niszy oraz możliwości dla twojej firmy

Czy i jakie nisze dropshipping unikać?

Istnieją pewne specyficzne nisze, do których należy podchodzić z dużą ostrożnością. Zaleca się, aby myśleć bardzo ostrożnie, jeśli chce się je uwzględnić w swoim sklepie.

– Produkty które zazwyczaj są dokładnie sprawdzane przed zakupem.

Gdy są kupowane w regularnych sklepach klient upewnia się czy mu odpowiadają – np. buty. Jeżeli będą w ofercie twojego sklepu licz się z dużą ilością wymian i zwrotów.

– Duże i ciężkie przedmioty.

Ogromne przesyłki mogą powodować niepożądane problemy transportowe. Koszt takiej dostawy będzie denerwująco wysoki, a klienci nie będą widzieć sensu w zamówieniu takiego towaru, wybierając kupno w tradycyjnym sklepie.

 – Produkty które mogą ulec uszkodzeniu podczas transportu

Delikatne produkty ze szkła, porcelany, etc., także środki spożywcze. Dostawa może zająć dużo czasu co spowoduje że towar nie dotrze do klienta w dobrej kondycji. Może to rozczarować odbiorcę, a także nie będzie dobre dla reputacji sklepu.

– Produkty które mogą spowodować kwestie prawne, gdy przesyłane są poczta lub przechodzą przez organa celne.

Noże, broń do polowania, łuki i strzały, itp. mogą być zaklasyfikowane jako towar wątpliwy przez pocztę i organy celne. Ważne jest więc aby wcześniej przed wysyłką  sprawdzić jakie są wymagania tych organów aby nie mieć żadnych kłopotów. Należy pamiętać, że wymagania te różnią się w różnych krajach. Znajdź więc trochę czasu, aby dowiedzieć się więcej na ten temat w swoim regionie.

To jest droga aby wybrać nisze dla osób które chcą rozpocząć swój własny sklep dropshipping. Każdy sklep internetowy powinien powstać w wyniku szczegółowej analizy. Jeśli myślisz o założeniu takiego sklepu, sprawdź naszą listę najbardziej obiecujących nisz dropdhipping w następnym wpisie na naszym blogu.

Za aliexpress mailing

podsumowanie miesiąca
11/12/2016
8
Podziel się
  1. Pingback: bigmuzik
  2. Pingback: kyrie 4
  3. Pingback: diamanteperu

Zostaw komentarz